Juldagen

Då var allt julfirande över, det ska bli skönt att hämta andan lite. Ni andra som också har föräldrar som inte bor ihop vet kanske hur det är? Jag trodde inte att man kunde tröttna på julen men efter att ha firat jul i fyra dagar så har jag insett att jag faktiskt kan göra det. Men jag tycker fortfarande att julen är den mysigaste tiden på året.

Min jul firades i Hidingsta hos mormor och morfar tillsammans med kusinskaran och allt som hör till. Tack vare min fina släkt så blev min julafton alldeles lagom mysig och rolig. Vi åt massor med mat, tittade på Kalle Anka och allt annat som hör till julen. Trotts att ingen tror på tomten längre så ser vi alltid till att det är en liten tomte som kommer och hälsar på, det hör till julstämningen och det blir så mycket roligare så.
Framåt midnatt så åkte vi ifrån Hidingsta och jag bosatte mig istället hemma hos Jim där vi hade julmyset på topp.

I julklapp så har jag fått lite allt möjligt; presentkort, playstation 3 med Abba singsrtar till hela familjen, digitalkamera och saker tills jag någon gång i mitt liv beslutar mig för att flytta hemifrån. Fick också lite småsaker som alla tjejer får t.ex duschcreme, smink etc. Av min käraste fick jag bland annat ett halsband.

Och till sist. Grattis till min lillasyster Carolin som fyller 13 år idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0